Sunday, October 16, 2011

Teachers, you are my mirror

When you get angry at me, I see myself as annoying.
When you lose patience with me, I blame myself for being too slow.
When you laugh at me, even kind-heartedly, I hold myself in derision.
When you evaluate my work, I measure my value by the grade you assign me.

Teachers, you shape my self-image daily. Be generous. Be kind.
The more you encourage me, the more I will thrive. Naturally.
You are the key to my learning self-acceptance, self-respect and self-love.
Teach me those and you will have unlocked my world more than any book ever could.

Enseignants, vous êtes mon miroir.

Quand vous vous fâchez contre moi, je me vois comme fâchant.
Quand vous perdez patience avec moi, je me blâme d'être trop lent.
Quand vous riez de moi, même gentillement, je me trouve dérisoire.
Quand vous évaluez mon travail, je mesure ma valeur par la note que vous m'assignez.

Tous les jours vous façonnez l'image de moi que je me donne. Soyez généreux. Soyez doux.
Plus vous m'encouragez, plus je m'épanourai. Naturellement.
Vous êtes la clef de mon apprentissage de l'acceptance, du respect et de l'amour de moi-même.
Apprenez-moi ça et vous m'auriez ouvert le monde plus qu'aucun livre n'est capable de faire.

No comments:

Post a Comment